Vad ska jag göra när ett evenemang har avbokats?

 

1. Lippu.fi  (web.lippu.fi/palautus/                 

Lippupisteen sähköisellä palautuslomakkeella voit hakea lippurahojen palautusta peruutuksen vuoksi käyttämättä jääneistä lipuista. Toimituskuluja ja palvelupalkkiota ei palauteta. Palvelupalkkion osuus näkyy lipussa. Jos lipuissa ei ole palvelupalkkiota, peritään käsittelymaksu 4,50 €.

Palautuslomake 

Palautusten suuren määrän vuoksi niiden käsittelyaika on poikkeuksellisesti pidentynyt.
Luottokortilla verkkokaupassa tehdyt ostokset palautamme oletusarvoisesti suoraan kortille.

Mikäli palautuslomake ilmoittaa, että syöttämääsi lippunumeroa ei tunnisteta, tarkista, että olet syöttänyt sen oikein. Jos tarkistuksen jälkeenkään järjestelmä ei sitä tunnista, lähetä lippunumero, tilinumero ja yhteystietosi sähköpostitse osoitteeseen peruutukset@lippu.fi. Merkitse viestin otsikoksi tapahtuman nimi sekä tapahtumapaikka.

Huomioithan että jos olet tehnyt noutotilauksen lippu.fi-verkkokaupassa, mutta et ole vielä hakenut lippujasi, sinun tulee lähettää meille lippunumeron sijaan tilausnumero sähköpostitse yllä mainittuun osoitteeseen.

Olemme saaneet lukuisia yhteydenottoja, joissa toivotaan rahapalautuksen sijaan perutun tapahtuman lippujen vaihtoa lahjakorttiin riippumatta siitä mistä liput on ostettu. Nyt tämä on mahdollista! Lähetä viesti osoitteeseen asiakaspalvelu@lippu.fi tai soita numeroon 0600 900 900 (2€/alk min+pvm) Kirjoita viestiin yhteystietosi, lippujen lippunumerot tai tai muu yksilöivä tieto, esim. tilausnumero. Lähetämme sinulle lahjakortin, jonka arvo on sama kuin lippujen arvo vähennettynä lipussa näkyvällä palvelupalkkiolla.

Lisätietoja: www.lippu.fi

 

2. Ticketmaster  (https://help.ticketmaster.fi/hc/fi)

Suosittelemme seuraamaan tapahtumajärjestäjän ja Ticketmasterin verkkosivuja ajankohtaisimman tiedon saamiseksi. Mikäli tapahtuma on päätetty perua, olemme sinuun yhteydessä sähköpostitse. Tulemme lähettämään sinulle kaikki tarvittavat tiedot. Sinun ei tarvitse olla meihin erikseen yhteydessä. Olemme sinuun yhteydessä myös, mikäli tapahtuma siirtyy. Jo ostetut liput käyvät uudelle päivämäärälle sellaisenaan. Mikäli tilaisuus peruuntuu, lipunhinta palautetaan tapahtumanjärjestäjän tai Ticketmasterin toimesta lipunostajalle (ilman tilausmaksua, käsittely- ja toimitustapakulua).

HUOM! Luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse täyttää lippujen palautuslomaketta.

  • Mikäli olet ostanut liput Ticketmasterin verkkokaupasta käyttäen luottokorttia, palautamme lipun hinnan ostossa käytetylle luottokortille automaattisesti.
  • Mikäli olet ostanut liput käyttäen PayPal-tiliäsi, hyvitämme lippujen hinnan PayPal-tilille automaattisesti.
  • Mikäli olet ostanut liput käyttäen Klarna-maksutapaa, hyvitämme lippujen hinnan Klarna-laskullesi automaattisesti. Mikäli sinulla on Klarna-laskustasi kysyttävää, voit olla yhteydessä Klarnaan 09-425 997 71 (ma-pe 8-18) tai info@klarna.fi


Muut maksutavat

  • Mikäli liput on maksettu verkkopankin kautta, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta pyydämme täyttämään alla olevan sähköisen palautuslomakkeen rahojen palautusta varten. Lomakkeelle tulee ilmoittaa tilinumero lippujen hinnan palautusta varten.

Palautuslomake

  • Palautus koskee aina koko tilausta ja kaikkia tilauksen lippuja.
  • Tilaisuuden peruuntuessa palautetaan vain lipun hinta, kaupan ehtojen mukaisesti. Palautus ei koske Ticketmasterin käsittely- tai toimitustapakuluja eikä tilausmaksua.
  • Lipun hinta palautetaan aina lipun alkuperäiselle ostajalle.
  • Useiden peruuntuneiden tapahtumien vuoksi palautusten käsittelymme on ruuhkautunut.
    Tästä johtuen palautusten käsittelyyn saattaa mennä jopa 90 päivää.

Päätöksen tapahtuman peruuntumisesta tekee tapahtumanjärjestäjä. Mikäli tapahtumaa ei ole peruttu, ei lippuja valitettavasti voi palauttaa. Seuraamme viranomaisten ohjeita ja tiedotamme lipunostaneita, mikäli tilanteeseen tulee muutoksia.
Lisätietoa täältä: https://help.ticketmaster.fi/hc/fi

 

3. NetTicket     

Ifall ett evenemang flyttas eller avbokas tar NetTicket eller evenemangsarrangören omedelbart kontakt med samtliga som har köpt biljetter, antingen per epost eller som textmeddelande.
Mer information: www.netticket.fi

 

4. Tiketti 

Mikäli tapahtuma, johon olet hankkinut liput, perutaan tai siirretään, ilmoitamme toimintaohjeet tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Asiakas palauttaa liput ensisijaisesti palautuslomakkeella https://www.tiketti.fi/palautalippuja. Ohjeet päivitetään myös verkkosivuillemme kunkin perutun/siirretyn tapahtuman yhteyteen. Vastaamme kaikkiin asiakasyhteydenottoihin mahdollisimman pian, mutta vastausaikamme saattavat ajoittain venyä.
Lisätietoa: www.tiketti.fi

 

5. Kulturhuset Grands egna biljetter

För redan inlösta och betalda biljetter till avbokade evenemang  kan man få pengarna tillbaka genom att sända oss ett epostmeddelande för närmare information till adressen luckan@grand.fi.
Mer information: www.grand.fi