Mitä teen, jos tapahtuma on peruuntunut?

 

1. Lippu.fi  (web.lippu.fi/palautus/)                  

Tällä sivulla voit hakea lippurahojen palautusta peruutuksen vuoksi käyttämättä jääneistä lipuista. Toimituskuluja ja palvelupalkkiota ei palauteta. Palvelupalkkion osuus näkyy lipussa. Jos lipuissa ei ole palvelupalkkiota, peritään käsittelymaksu 4,50 €.

Palautuslomake ja palautuksen hakemisen tarkemmat ohjeet ja ehdot löydät täältä: Palautusohjeet

Palautusten suuren määrän vuoksi niiden käsittelyaika on poikkeuksellisesti pidentynyt. Luottokortilla verkkokaupassa tehdyt ostokset palautamme oletusarvoisesti suoraan kortille.

Mikäli palautuslomake ilmoittaa, että syöttämääsi lippunumeroa ei tunnisteta, tarkista, että olet syöttänyt sen oikein. Jos tarkistuksen jälkeenkään järjestelmä ei sitä tunnista, lähetä lippunumero, tilinumero ja yhteystietosi sähköpostitse osoitteeseen peruutukset@lippu.fi. Merkitse viestin otsikoksi tapahtuman nimi sekä tapahtumapaikka.

Huomioithan että jos olet tehnyt noutotilauksen lippu.fi-verkkokaupassa, mutta et ole vielä hakenut lippujasi, sinun tulee lähettää meille lippunumeron sijaan tilausnumero sähköpostitse yllä mainittuun osoitteeseen.

Olemme saaneet lukuisia yhteydenottoja, joissa toivotaan rahapalautuksen sijaan perutun tapahtuman lippujen vaihtoa lahjakorttiin riippumatta siitä mistä liput on ostettu.

Nyt tämä on mahdollista! Lähetä viesti osoitteeseen asiakaspalvelu@lippu.fi tai soita numeroon 0600 900 900 (2€/alk min+pvm) Kirjoita viestiin yhteystietosi, lippujen lippunumerot tai tai muu yksilöivä tieto, esim. tilausnumero. Lähetämme sinulle lahjakortin, jonka arvo on sama kuin lippujen arvo vähennettynä lipussa näkyvällä palvelupalkkiolla.

Lisätietoja: www.lippu.fi

 

2. Ticketmaster  (https://help.ticketmaster.fi/hc/fi)

Suosittelemme seuraamaan tapahtumajärjestäjän sekä Ticketmasterin verkkosivuja ajankohtaisimman tiedon saamiseksi. Mikäli tapahtuma on päätetty perua, olemme sinuun yhteydessä sähköpostitse. Tulemme lähettämään sinulle kaikki tarvittavat tiedot. Sinun ei tarvitse olla meihin erikseen yhteydessä. Olemme sinuun yhteydessä myös, mikäli tapahtuma siirtyy. Jo ostetut liput käyvät uudelle päivämäärälle sellaisenaan. Mikäli tilaisuus peruuntuu, lipunhinta palautetaan tapahtumanjärjestäjän tai Ticketmasterin toimesta lipunostajalle (ilman tilausmaksua, käsittely- ja toimitustapakulua).

HUOM! Luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse täyttää lippujen palautuslomaketta.

  • Mikäli olet ostanut liput Ticketmasterin verkkokaupasta käyttäen luottokorttia, palautamme lipun hinnan ostossa käytetylle luottokortille automaattisesti.
  • Mikäli olet ostanut liput käyttäen PayPal-tiliäsi, hyvitämme lippujen hinnan PayPal-tilille automaattisesti.
  • Mikäli olet ostanut liput käyttäen Klarna-maksutapaa, hyvitämme lippujen hinnan Klarna-laskullesi automaattisesti. Mikäli sinulla on Klarna-laskustasi kysyttävää, voit olla yhteydessä Klarnaan 09-425 997 71 (ma-pe 8-18) tai info@klarna.fi

Muut maksutavat

  • Mikäli liput on maksettu verkkopankin kautta, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen rahojen palautusta varten. Lomakkeelle tulee ilmoittaa tilinumero lippujen hinnan palautusta varten.

Palautuslomake

  • Palautus koskee aina koko tilausta ja kaikkia tilauksen lippuja.
  • Tilaisuuden peruuntuessa palautetaan vain lipun hinta, kaupan ehtojen mukaisesti. Palautus ei koske Ticketmasterin käsittely- tai toimitustapakuluja eikä tilausmaksua.
  • Lipun hinta palautetaan aina lipun alkuperäiselle ostajalle.
  • Useiden peruuntuneiden tapahtumien vuoksi palautusten käsittelymme on ruuhkautunut.
    Tästä johtuen palautusten käsittelyyn saattaa mennä jopa 90 päivää.

Päätöksen tapahtuman peruuntumisesta tekee tapahtumanjärjestäjä. Mikäli tapahtumaa ei ole peruttu, ei lippuja valitettavasti voi palauttaa.
Seuraamme viranomaisten ohjeita ja tiedotamme lipunostaneita, mikäli tilanteeseen tulee muutoksia.
Lisätietoa täältä: https://help.ticketmaster.fi/hc/fi

 

3. NetTicket     

Mikäli tapahtuma siirretään tai perutaan, NetTicket.fi tai tapahtumanjärjestäjä ottaa välittömästi yhteyttä sähköpostitse tai tekstiviestitse.
Lisätietoa: www.netticket.fi

 

4. Tiketti 

Mikäli tapahtuma, johon olet hankkinut liput, perutaan tai siirretään, ilmoitamme toimintaohjeet tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Ohjeet päivitetään myös verkkosivuillemme kunkin perutun/siirretyn tapahtuman yhteyteen. Vastaamme kaikkiin asiakasyhteydenottoihin mahdollisimman pian, mutta vastausaikamme saattavat ajoittain venyä.
Lisätietoa: www.tiketti.fi

 

4. Kulttuuritalo Grandin omat liput 

Jo lunastetuista ja maksetuista lipuista (esim. Flamme+Bebbe=Sant 18.10.2020 ja En kväll med Siri och Peetu 21.11.2020) voi saada rahat takaisin lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen luckan@grand.fi . Tämä koskee tapahtumia Flamme+Bebbe=Sant 18.10.2020, Pettson och Findus firar jul 15.11.2020 ja En kväll med Siri och Peetu 21.11.2020.
Lisätietoa: www.grand.fi